top of page
חיפוש
  • oged hom

איך לבחור את פתרון החימום לבית שלך?

עלות חימום הבית שלכם לא מתחילה בבחירת סוג הקמין. הגורמים המשמעותיים ביותר בעלות החימום הם בידוד ואיטום הבית (שניתנים לשיפור בדרך כלל) ובנוסף נפח המבנה, גודלו, תכנון החללים והמיקום הגאוגרפי של הבית, שהם נתונים קבועים. משום כך לא ניתן לציין באופן מקצועי את שטח החימום שיחמם תנור זה או אחר, כפי שלעיתים מופיע בפרסומים.

בבתים בעלי מבנה סטנדרטי מחמם התנור בעיקר את החלל המרכזי בו הוא מוצב, ומשפיע על שאר החללים, בהתאם לתכנון הבית ואפשרויות הסעת החום בתוך הבית.

השאלה הנכונה לגבי החלל המרכזי אינה האם התנור יחמם את החלל, אלא בכמה זמן יחמם את החלל, ולכן לדוגמא תנור בהספק KW 8 יחמם באופן מהיר ונוח בבתים טובים, אך בבתים בעלי מבנה מסובך או בידוד ואיטום לא טובים, החימום יתקדם לאט ויתחרה באובדן אנרגיה קבוע, כך שצריך יהיה להפעיל את התנור לאורך זמן.

אם כך, הבית שלכם, על נתוניו, יצרוך X קלוריות לחימום בחורף והשאלה היא כמה יעלה החימום. בנתוני היום נפט וגז – הכי יקר. מזגן ומשאבת חימום תת רצפתי – בינוני. פלטס- נמוך. עץ- הכי נמוך. ההשוואה מניחה חימום באותה טמפרטורה פחות או יותר.

בטבלה הבאה יפרטו נתונים רבים וכלליים שיסייעו לכם לבחור סוג חימום, אך כמובן שהייעוץ הטוב ביותר הוא מול תכנית הבית, באופן ספציפי לנתונים שלכם.

*הטבלה מתייחסת אך ורק לתנורים מקצועיים מפירמות טובות, ולא לתנורים מיצור עצמי או מחומרים זולים.


אז אל תחכו ליום סגריר... צח אוגד, אוגד חום


384 צפיות0 תגובות
bottom of page